FANDOM

Beresteyschyna (ukrajinski i ruski: Берестейщина, bjeloruskiБерасцейшчынаlitavski: Berestija) ili Brestska oblast (ukrajinski: Берестейська областьbjeloruskiБрэсцкая вобласць, ruskiБрестская областьlitavskiBresto sritis) je povijesna ukrajinska pokrajina koja danas pripada Bjelorusiji. Osim glavnog grada Bresta, važniji gradovi su i Baranavichi i Pinsk.

2000px-Flag of Brest Voblast, Belarus.svg

Zastava brestske oblasti

Beresteyschyna
Površina 32.700 km2
Broj stanovnika 1.445.600
Web-stranica http://brest-region.gov.by/

Zemljopis

Brest Voblast in Belarus.svg

Položaj Brestske oblasti u Bjelorusiji

Brestska se oblast (Beresteyschyna) nalazi u jugozapadnom dijelu Bjelorusije, a graniči s Volynskom i Rivnenskom oblasti u Ukrajini na jugu, Homyelskom oblasti na istoku, Hrodnenskom i Minskom oblasti na sjeveru, te s ukrajinskim pokrajinama Holmschynom i Pidlyashshyom na zapadu, koje su trenutno pod poljskom okupacijom.Oblast ima površinu od 32,300 km² što znači da obuhvaća 15,7% ukupne površine Bjelorusije.

Područje oblasti bilo je veći dio povijesti pod kontrolom stranih sila. Dugo je bilo pod ruskom okupacijom. Od Prvog do Drugog svjetskog rata bilo je pod poljskom, za vrijeme rata njemačkom, a nakon rata ponovno pod ruskom okupacijom. Iznimka su periodi tijekom Prvog svjetskog rata (kada je ovo područje bilo pod kontrolom Ukrajinske Narodne Republike, ali je prava na njega polagala i Bjeloruska Narodna Republika; usprkos ovom sporu između Ukrajine i Bjelorusije nije ni tada, a ni poslije došlo do oružanih sukoba) i neka razdoblja Drugog svjetskog rata, kada je Ukrajinska pobunjenička armija štitila ovo područje od njemačkih, poljskih i ruskih okupatora. Padom boljševičkog imperijalizma 1991. godine napokon Oblast postaje dio samostalne i suverene Republike Bjelarus.

8f94da8f3ee3

Brestska oblast kao dio ukrajinskog etničkog prostora.

Demografija

U Brestskoj oblasti živi 1.462.900 ljudi, što čini 14,7% ukupne bjeloruske populacije. Žene čine 52,8%, a muškarci 47,2% stanovništva oblasti.

Najviše stanovnika su Bjelorusi (85%), a zatim slijede Rusi (8,6%), Ukrajinci (3,8%) i Poljaci (1,8%).

Iako Oblast ima najvišu stopu rodnosti u Bjelorusiji (12), ona je i dalje manja od smrtnosti (13,4), što znači da se i ova oblast - kao i cijela Republika Bjelarus - suočava s prirodnim padom broja stanovnika.

Priroda

U Oblasti se nalazi Belaveshka šuma, posljednje stanište europskog bizona. Klima je umjereno kontinentalna.

Poland Bialowieza - BPN

Belaveshka šuma.