FANDOM

Bitka kod Novog Zahoriva (ukrajinski: Бій біля села Новий Загорів) se vodila od 8. do 11. rujna 1943. godine između ukrajinskih branitelja i Hitlerove vojske, a u njoj je Ukrajinska pobunjenička armija, usprkos herojskom otporu, prisiljena na povlačenje.

Bitka kod Novog Zahoriva
Dio Drugog svjetskog rata
Datum 8.-11. rujna 1943.
Mjesto 

Novy ZahorivVolynska oblastUkrajina

Rezultat taktičko povlačenje UPA
Sukobljene strane
Ukrajina Njemačka
Zapovjednici
Andriy Martsenyuk 

nepoznato
Snaga
43 vojnika preko 1.000
Gubitci
29 ubijenih 540 okupatora ubijeno, 700 ranjenih

Tijek borbe

Na početku bitke, uz brojčanu premoć, okupatoru je išla na ruku i činjenica da su 43 branitelja imali samo četiri strojnice i bacač granata - što je protiv Hitlerove vojske bilo gotovo ništa. UPA je u ovoj bitci branila i samostan u Novom Zahorivu, koji Hitlerova vojska nije htjela poštediti razaranja, iako se radilo o vjerskom objektu.

Hitlerova je vojska - poznata po okrutnosti - odlučila uništiti samostan tenkovskom paljbom. Položaji UPA u rovovima blizu samostana postali su neodrživi, a Hitlerova je vojska, uz samostan, nakon toga počela razarati i obližnju crkvu jer su se u njoj navodno skrivali branitelji, koji su zapravo pronašli utočište u podzemnim putovima.

11. rujna 1943. godine poginuo je zapovjednik voda Andriy Martsenyuk, poznat pod nadimkom Береза ("Breza"). Iako su okupatori pretrpjeli teške gubitke, branitelji su se na kraju morali povući, a velik dio mjesta je razoren.

Sjećanje na heroje

U mjestu je podignut spomenik u čast braniteljima.

U popularnoj kulturi

U spomen na bitku, ukrajinski režiser Taras Khymych je napravio spot za pjesmu grupe Tartak i pjevača Andriya Pidluzhnog Не кажучи нікому ("Ne govoreći nikome").

Vanjske poveznice

Izvještaj o odavanju počasti sudionicima bitke

Pjesma "Не кажучи нікому"

Izvještaj s obilježavanja 62. godišnjice bitke