FANDOM

Bitka pod Leschavoj-Horishnoj naziv je za bitku koja se odvijala 28. listopada 1944. godine kod sela Leschava-Horishnya (poljski: Leszczawa-Górna) između bataljona Ukrajinske pobunjeničke armije nazvanog "Chorny Lis" i režimske vojske. Neki izvori kao datum bitke navode i 22. i 24. listopada.

Stanje prije bitke

U ljeto 1944. godine, dok se mijenjala linija nacističko-boljševičke fronte, snage UPA su se premiještale iz Peremyshlschyne prema Karpatyma nastojeći izbjeći sukobe s nacistima i boljševicima i čekajući da si te dvije okupatorske vojske međusobno nanesu što veće gubitke. U listopadu 1944. godine linije fronte su se ustalile i boljševički režim je spremao napad na UPA i sve ostale snage koje su predstavljale neovisnu Ukrajinu.

Tijek borbe

Ujutro 28. listopada 1944. godine 300 boljševika je napalo 500 branitelja. Ubrzo je boljševicima stiglo pojačanje (1.100 vojnika i superiorno naoružanje). Međutim, hrabrost i herojstvo Ukrajinske pobunjeničke armije bilo je dovoljno za pobjedu nad okupatorskim snagama, koje su morale kukavički bježati.

Žrtve

Poginulo je 17 vojnika UPA, osam ranjeno, trojica su umrla od posljedica ranjavanja. 

Boljševički gubitci su bili znatno veći: uništeno im je oklopno vozilo (koje je uništio Stepan Stebelsky, koji je ranjen u ovoj bitci), a od 207 ubijenih okupatora bio je jedan general i još nekoliko oficira. Režim je, također, izgubio dva oklopna vozila i 13 vojnih kamiona.

Posljedice

Nakon ove bitke, jedinice UPA koje su sudjelovale reorganizirane su i povukle su se u Istočne Karpate.

Značenje

Ovo je bila najvažnija bitka protiv režima vođena u Peremyshlschyni.