FANDOM

Bitka pod Radekhovim je izbila kao posljedica operacije Ukrajinske pobunjeničke armije koja je pokrenuta s ciljem oslobađanja zatvorenika iz koncentracijskog logora koji je boljševički režim otvorio u naselju Radekhiv.

Bitka pod Radekhovim
Dio Drugog svjetskog rata
Datum 26.-28. travnja 1945.
Mjesto RadekhivLvivska oblastUkrajina
Rezultat pobjeda Ukrajinske pobunjeničke armije
Sukobljene strane

Ukrajinska Država

boljševički režim
Snaga

550 vojnika

200 političkih zatvorenika

3.500 okupatora
Gubitci

170 ubijenih

200 ranjenih

ubijeno 450

ranjeno 300 okupatora

Tijek operacije

U noći s 26. na 27. travnja 1945. godine satnije Halalayda-1 (pod zapovjedništvom Vasyla Vasylyashka), Perebyynis, Tyhry, Prolom, Kochovyky i jedinice Službe sigurnosti pod zapovjedništvom Dmytra Kupyaka organizirale su prepad u mjestu Radekhiv na koncentracijski logor. Boljševički režim je zarobljenike planirao prebaciti u Sibir. Kako bi se to spriječilo, UPA je izvela prepad, neutralizirajući boljševički garnizon granatama i oslobađajući 200 političkih zatvorenika.

Nakon toga UPA se povlači iz grada na područje između sela Tyshytsya i Radvantsi. Tijekom povlačenja satnija Kochovyky su se sukobili s režimskom vojskom pri tome neutralizirajući 15 boljševika. 28. travnja režim je doveo pojačanja i cijeli dan pokušavao zauzeti položaje UPA. Međutim, veliki gubitci i nemogućnost pobjede natjerali su boljševike na povlačenje.

Vanjske poveznice

Izvještaj zapovjednika Vasylyashka o bitci

Izvještaj Dmytra Kupyaka