FANDOM

Monument UPA

Spomenik herojima poginulim u ovoj bitci.

Bitka pod Stryhanyma vodila se 12. i 13. svibnja 1944. godine između Ukrajinske pobunjeničke armije i snaga boljševičkog režima. Vodila se u blizini sela Stryhany u Khmelnytskoj oblasti. Režimske snage su iskoristile svoju brojnost i prisilile branitelje na povlačenje, nakon čega su izvršile zločine nad zarobljenim vojnicima UPA. Glavni razlog za neuspjeh UPA je bilo ratovanje na dvije fronte (jer su, osim borbi protiv boljševičkog režima, još uvijek trajale i borbe protiv Poljske, koja je nastojala prisvojiti Galiciju i Volyn.
Bitka pod Stryhanyma
Dio Drugog svjetskog rata
Datum 12.-13. svibnja 1944.
Mjesto StryhanyKhmelnytska oblastUkrajina
Rezultat taktičko povlačenje UPA i nastavak gerilske borbe
Sukobljene strane
Ukrajinska Država boljševički režim
Vođe
Mykola Svystun Anton Odukha
Snaga
tri bataljona

jedna divizija

oklopni vlak

Gubitci

197 ubijenih

28 zarobljenih (naknadno pogubljeni) 

nema službenih podataka

Tijek borbe

12. svibnja 1944. godine boljševički okupatori i njihove marionete odlučile su blokirati snagama UPA puteve preko rijeke Horyn, zbog čega su izbile borbe. Vođa marionetskih snaga, Anton Odukha, pozvao je režimsku vojsku u pomoć i ona je došla istoga dana. Nakon što je režim otvorio vatru, branitelji su se bili prisiljeni povući, a prilikom tog povlačenja 70 ih je poginulo.

Пробудження. Роздуми після мітингу

Članak koji je napisao Volodymyr Yatsentyuk, govori o boljševičkim zločinima.

Ujutro 13. svibnja ponovno su izbile borbe. UPA je uspjela zastaviti prvi napad režima. Iako su režim i njegove marionete nastojali opkoliti branitelje, to im nije uspjelo. Zbog brojnosti i boljeg naoružanja, režim je uspio prisiliti UPA na povlačenje, pri čemu je ubijeno 127 branitelja, a 28 zarobljeno. Zarobljeni branitelji ubijeni su ubrzo nakon zarobljavanja, a u zločinima je sudjelovao i Anton Odukha, vođa marionetskih snaga.

Režimski zločin

1989. godine je bivši pripadnik marionetske vojske, Volodymyr Yatsentyuk, odlučio progovoriti o režimskim zločinima kao pokajnik. Objavio je članak koji detaljno opisuje režimske zločine, a govori i o tome da je u njima aktivno sudjelovao i Anton Odukha, vođa marionetske vojske.