FANDOM

Južna Bukovyna (ukrajinskiПівденна БуковинаrumunjskiBucovina de Sud) je povijesna ukrajinska pokrajina koja se trenutno nalazi pod rumunjskom okupacijom, a glavni joj je grad Suchava.

Mapa-Bukovina

Karta slobodne i okupirane Bukovyne.

Južna Bukovyna
Glavni grad Suchava
Površina 8.553 km2
Broj stanovnika 634.810 
Gustoća naseljenosti 74 st/km2

Demografija

Južna Bukovyna ima 634.810 stanovnika, što znači da je gustoća naseljenosti 74 st/km2. Demografska kretanja uglavnom imaju negativne pokazatelje, tako da će se opadanje broja stanovnika (koje traje već dva desetljeća) nastaviti. 

Posljedica dugogodišnje rumunjske okupacije je i činjenica da danas Rumunji čine 96,14%, a Ukrajinci samo 0,92% stanovništva.

Povijest

U srednjem vijeku ovu su pokrajinu naselili Slaveni i Rumunji. Između 12. i 13. stoljeća u sastavu Galičko-Volinskog Kraljevstva, a u 14. st. Kneževine Moldavije. Početkom 16. st. došla je pod tursku okupaciju, ali ju je 1774. godine oslobodila Austro-Ugarska, u čijem je sastavu ostala sve do kraja Prvog svjetskog rata.

Nakon raspada Austro-Ugarske, vlast na području preuzima Ukrajinska Narodna Republika, ali je ona - suočena s boljševičkim napadačima - poražena, a to je iskoristila Rumunjska kako bi okupirala cijelu Bukovynu. Ukrajinci su proglašeni "odnarođenim Rumunjima", a ukrajinski jezik je bio zabranjen. Za njegovu upotrebu čak su propisane i smrtne kazne. Tijekom Drugog svjetskog rata dolazi do kratkotrajne boljševičke okupacije Sjeverne Bukovyne, ali Južna Bukovyna ostaje u sastavu Rumunjske čak i nakon Drugog svjetskog rata.

Zemljopis

Zapadni dio pokrajine omeđuju Istočni Karpaty. Nadmorska visina opada prema istoku, a najniža je dolina rijeke SiretSiret je ujedno i najveća rijeka u pokrajini.

Gospodarstvo

Kako je pokrajina bogata šumama, u izvozu prevladavaju drvne prerađevine. Također, značajni su rudarstvo i turizam. Najvažnije turističke atrakcije su Stari grad u Suchavi i brojne crkve.