FANDOM

Ofanziva u Yanovoj Dolyni (ukrajinski: Наступ на Янову Долину) bila je ofanziva Ukrajinske pobunjeničke armije protiv Hitlerove vojske u noći s 21. na 22. lipnja 1943. godine u mjestu koje se tada zvalo Yanova Dolyna, a danas se zove Bazaltove. Na strani Ukrajinske pobunjeničke armije borile su se satnije DubovyHamaliya i Nalyvayka, bataljoni Yaremy i Ostriy, zajedno s časničkom postrojbom Lisovi Chorty. Oni su pokrenuli oslobodilačku akciju protiv dobro utvrđenih okupatorskih vojnih i gospodarskih uporišta u gradu.

Ofanziva u Yanovoj Dolyni
Dio Drugog svjetskog rata
Datum noć s 21. na 22. lipnja 1943.
Mjesto 

BazaltoveRivnenska oblastUkrajina

Rezultat lokalne pobjede UPA
Sukobljene strane
Ukrajina

Njemačka

poljske marionete

Zapovjednici

Ivan Samiylovych

nepoznato

Tijek bitke

Borba je bila vrlo žestoka jer je Hitlerova vojska nastojala održati okupaciju mjesta zbog njegove strateške važnosti. Tijekom bitke uništena su dva željeznička mosta, ali je UPA uspjela zarobiti preko 500 okupatora i njihovih marioneta, uključujući dva časnika. (Možda djeluje iznenađujuće činjenica da su poljske marionete pomagale Hitlerovoj vojsci, ali to nije bilo neuobičajeno u Zapadnoj Ukrajini, koju su poljski imperijalisti nastojali pripojiti "Velikoj Poljskoj", a Hitlerova vojska je to znala iskoristiti, tako da je vjerojatno Zapadna Ukrajina jedina regija u kojoj je Hitlerova vojska prihvatila - iako privremenu - suradnju s poljskim marionetama. (Naravno, Hitler je nakon rata i njih planirao likvidirati jer mu tada više ne bi bili potrebni.) U bitci je ubijeno preko 600 okupatora, a grad je razoren do te mjere da su neke ulice bile potpuno spaljene.

Značenje bitke

Ova bitka je nanijela Hitlerovoj vojsci teške gubitke i na taj način još jednom spriječila okupaciju Ukrajine. Također, veliki gubitci zadali su i financijski udarac okupatoru.